Vese világnapja

2022.03.10

"Magyar kezdeményezésre, minden év márciusának második csütörtökét a Vese Világnapjának nyilvánították 2006-ban." Olvasható a Magyar Szervátültetettek Szövetsége oldalán.

Mennyit hallottuk gyerekként: "Ne ülj le a hideg kőre!", "Igyál eleget!", "Ne lógjon ki a derekad!", "Tilos a földre ülni amíg R betű van a hónapban!" és még sorolhatnám a sokszor közhellyé vált mondatokat… Az R-betűst én bizony még az apukámtól tanultam! Nekem jól megtanították, mindig vigyáztam magamra, talán ezért is tudtam olyan tökéletes vesét adni a férjemnek. Fantasztikus változáson ment keresztül, hiszen pár hét, dehogy hét, napok alatt tért vissza belé az élet. Hogy mit is jelent ez a másik oldalon? 

Amikor a megszokott vesekapacitás egyik napról a másikra feleződik?A műtét másnapján megírta Dr. Bálint Balázs már a választ, de pontosan csak most kezdem megérteni: "A szervezeted nem tudja, hogy te önként adtad a vesét. Úgy tudja, hogy valami nincs rendben, eddig nem ez volt. Neked egy pillanat alatt veszett el az a vese, míg Tamásnak erre évei voltak, fokozatosan szokott hozzá. A te szervezeted most küzd, dolgozik. Ezért kell majd rád is vigyázni…"

Talán sosem éreztem ehhez hasonlót, mennyire tud küzdeni a szervezet, félelmetes megélni, ahogy újra "kalibrálja" magát. Már több mint 4 hónapja volt a műtét, de még messze nem vagyok a régi. Az én szervezetem a két tökéletes veséhez volt szokva évtizedekig, így az egy átmenetileg kevés lett. Somogyi Farkas Tamás szervezete pedig a pár százalékon is alig működő beteg veséhez volt szokva, így a hirtelen kapott egy hibátlan vesével még szép, hogy pillanatok alatt kivirult. A kisebbik fiam nemrég a fejemhez vágta: "Anya, hány éved is volt megszokni, hogy két veséd van?" Rá kellett eszmélnem még bizony szoknom kell, hogy már csak egy van. Az elején ez nagyon zavart (ne hidd el, még most is zavar ), de lassan be kellett látnom, a fentebb írt mondatok valójában mit is jelentenek. Bizony ez tény, nem vagyok még a régi erőmnél, még sokkal kevesebbet bírok, hiába tökéletesek a számok a laboron. De milyen jó, mindez csakis nézőpont kérdése, együtt már bőven bírunk annyit, mint a műtét előtt, csak épp most pont fordítva, Tamás többet, én kevesebbet – legalábbis én ezzel nyugtatom magam . Nagyon vigyázz a vesédre, sokkal többet tesz, mint azt gondolod! 

Férjem nélkül soha eredeti bejegyzés

#igazszerelem #mi #összetartozunk #én #te #WorldKidneyDay #WorldKidneyDay2022 #örökké #ferjemnelkulsoha #nekedadom #család #szerelem #dilemma #ajandék #megcsináltuk #egfr #vesebetegség #vesedonor #élődonor #vesetranszplantáció #VeseVilágnap2022 #kidneydonorday

Fotó: Éder Veronika, Képmás Magazin

© 2021 Adj Életet Alapítvány | Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen!