Dr. Bálint Balázs, kuratóriumi tag

2023.06.30

Dr. Bálint Balázs, Alapítványunk kuratóriumi tagja, szülész-nőgyógyász orvos

Családi örökségként léptem az orvosi pályára, azon belül a szülészet-nőgyógyászat szakterületére. Megtanultam a klasszikus, medikalizált ellátás mikéntjét, de ezzel párhuzamosan tudtam elsajátítani azt a szemléletet, amely az embert helyezi a középpontba. A Szent Imre Kórház szülészetén olyan közegben dolgozhattam, ami akkor még természetes szülészeti ellátást nyújtott az odaérkezőknek. Fontosnak tartottuk a megfelelő kommunikációt, így ennek megfelelő képzéseken is részt vettünk, később pedig mind a kommunikáció, mind a természetes szülés csínját-bínját oktathattam szakembereknek és laikusoknak egyaránt. Ennek a szemléletnek a lényege az, hogy nem csak a szülés során felmerülő aktuális feladatokra koncentrálunk. Ebben az ellátási formában fontos a család egysége, ezért arra is figyelünk, hogy az egyes beavatkozásoknak milyen távoli hatásuk lehet az anyára, babára, illetve az anya-baba kapcsolatra a jövőben.Az egészségügyben jelenleg zajló változások, amelyeket egyébként szükségszerűnek és fontosnak tartok, sajnos kifejezetten negatívan hatnak a szülészetek működésére, gyakorlatilag lehetetlenné teszi a természetes szülészeti ellátást. Ezt belátva először a Medicover, később a Duna Medical szülészetére igazoltam át. Itt havi néhány kismama szülését szoktam külön kérésre kísérni, hiszen a DMC-ben lehetőség van a természetes szülészeti ellátásra.

6 évvel ezelőtt ismerkedtem meg a meddőséget sokkal inkább termékenységi problémaként, semmint betegségként tekintől eljárásokkal. A FEMM, NaPro és NeoFertility elvek a probléma mélyét feltárva segítenek a lehető leginkább természetes megoldások megtalálásában. Ezen protokollok a lombik lehetőségek használata nélkül igyekeznek a nehézségekkel küzdő párokat a vágyott gyermekhez vezető úton támogatni. A Gólyafészekben - illetve a Budai Irgalmasrendi Kórház hasonló, általam vezetett és államilag finanszírozott szakambulanciáján - sok ilyen problémával rendelkező páciens gondozása történt meg sikeresen. Szeretettel várom a Gólyafészekbe mindazokat, akik a várandóssághoz vezető rögös úton járnak, illetve mindazon várandósokat, akik a gondozásuk, esetleg a szülésük során is olyan ellátást igényelnek, ahol a szakmai szempontok mellett fontos a természetes szemlélet és egymás kölcsönös tisztelete!

A Gólyafészek Születésközpont eredeti bejegyzése

© 2021 Adj Életet Alapítvány | Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen!